Virgo heeft nieuwe locatie voor soos

Na lang onderhandelen lijkt het dan eindelijk zo ver, de Bredase studentenvereniging Virgo heeft een nieuwe locatie gevonden. Ze gaan ruimte huren bij BRESS en daar de nieuwe soos inrichten. ‘We hebben nog niet getekend, maar het is wel bijna rond’, zegt Virgo-voorzitter Priscilla Kuijt.

In juli 2014 kreeg Virgo te horen dat hun soos niet paste binnen de plannen van Avans voor de Lovensdijkstraat. Afgelopen juni vond het afscheidsfeest plaats en nu is er dan eindelijk zicht op een nieuwe soos voor een van de meest actieve studentenverenigingen van Avans.

Verbouwplannen
‘In november 2014 zijn de eerste gesprekken begonnen. In de zomer heeft Avans goedkeuring gegeven aan de plannen. Eigenlijk zou de soos 30 september opgeleverd worden, maar de gemeente keurde de verbouwplannen niet goed. Dus is dat vertraagd. We hopen in december toch wel een mooi openingsfeest te kunnen geven samen met BRESS’, zegt Priscilla.

De studentenvereniging heeft met BRESS onder meer onderhandeld over de bierprijs. ‘Het moest niet zo zijn dat het bier in de soos veel duurder zou zijn dan in de stad. Dan zou niemand naar de soos komen.’ Ook zijn er afspraken gemaakt met BRESS over het inzetten van Virgo-leden bij BRESS en het gezamenlijk organiseren van activiteiten. ‘Ik denk dat we elkaar zeker kunnen versterken. De meeste studenten kennen Basic Fit en Fit For Free, maar weten niet dat je bij BRESS al voor 2 euro per week kunt sporten.’

Slag om de arm
Priscilla houdt nog wel een slag om de arm. ‘We hebben nog niets getekend. Eerst maar even afwachten of er deze week echt begonnen wordt met de verbouwing. Maar zien er naar uit om in de nieuwe locatie te kunnen starten.’