150 studenten willen in bejaardentehuis Den Bosch wonen

dehoogheclock3-maxBijna 150 aanmeldingen ontving zorgverlener Vivent dit weekend van studenten die graag in woonzorgcentrum de Hooghe Clock in Den Bosch willen wonen. Voor de drie kamers die vrijstaan meer dan genoeg animo. De aanmelding is stopgezet.

‘In verband met dit overweldigende aantal aanmeldingen, moeten we de aanmeldprocedure stopzetten’, vertelt student Fysiotherapie Femke van Delft. Ze onderzoekt samen met twee andere studenten de mogelijkheden om studenten te huisvesten in het Bossche woonzorgcentrum.

Nooit verwacht
De aanmeldingen volgen zich in vlot tempo op. ‘Een dergelijk aantal aanmeldingen hadden we nooit verwacht. We hadden zelfs nog bedacht om te gaan flyeren, wanneer er minder dan drie aanmeldingen zouden zijn.’

dehoogheclock1-maxLage huurprijs in ruil voor vrijwilligerswerk
Huren in het tehuis kan al voor 100 euro in de maand. Daarvoor heb je een appartement van 32 m2 met eigen keuken, douche en toilet. In ruil voor die gunstige huurprijs moet je dan wel zeven uur per week aan de slag als vrijwilliger. Een dienst achter de receptie, samen met de ouderen koken of een stukje met ze wandelen, alles is mogelijk.

Selectieprocedure
Studenten die zich aangemeld hebben zullen een mail ontvangen met daarin meer informatie over de selectieprocedure.

Sjoerd Konings

In breda staat naast Lovensdijkstraat 61 een bejaarden complex. Breda heeft een campus maar die ligt aan de andere kant van de stad. misschien een idee om een dergelijk initiatief ook in Breda uit te voeren.

2015-11-24 23:04:34

Bernice

Aah heel jammer dat je niet meer kan aanmelden, zou dit graag ook willen doen! een goed idee dit.

2015-11-24 21:45:04

Student

Heel goed iniatief, dit maakt wonen voor studenten betaalbaar en zo wordt er een grote vraag naar vrijwilligers in de zorg opgelost. Vaker doen zou ik zeggen!

2015-11-23 14:44:26