Magazine: 60 procent van de studenten heeft stress

coverpunt6-2015-maxStress vanwege privéproblemen of je studie, meer dan 60 procent van de studenten heeft er in meer of mindere mate last van. Studentendecanen van Avans bieden hulp, maar je kunt zelf ook wat doen tegen stress. Daarover lees je meer in het nieuwe magazine van Punt dat nu overal in de bakken ligt.

Campus
Spark, Pivit, Gate 2 en Grow. Namen die je misschien niks zeggen, maar die wel belangrijk zijn voor Avans. De hogeschool neemt deel aan zeven campussen: plaatsen waar bedrijfsleven, overheid en onderwijs bij elkaar komen. Maar wat houdt zo’n campus in, wat draagt Avans bij en wat halen studenten eruit? Punt ging kijken op de Gate 2 campus in Gilze en sprak studenten die zich daar voorbereiden op een toekomst in de luchtvaartindustrie.

KUBE
Job Dievelaar, eerstejaarsstudent Advanced Business Creation in Den Bosch, was een van de vele ondernemers die tijdens de Dutch Design Week zijn producten aan de man bracht. En met succes want veel designliefhebbers waren gecharmeerd van zijn multifunctionele KUBE.

Kunst voor gehandicapten
Een lichtobject dat de zintuigen van visueel gehandicapte kinderen prikkelt, Gijs Moonen is ermee afgestudeerd op de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St. Joost. In het magazine vertelt hij over kunst voor gehandicapte mensen en het prikkelen van zintuigen.

Punt 3 ligt nu overal in de bakken en is ook online te lezen.