Pabostudenten halen 1.459, 69 euro op voor Serious Request

kerstactie-maxPIRR, de studievereniging van de Pabo in Breda, heeft woensdag hun jaarlijkse kerstactie gehouden. Ze verkochten eten en drinken voor het goede doel en hebben daarmee 1.459,69 euro opgehaald.

De hele studievereniging deed mee aan de kerstactie. Dat zijn 18 studenten en 3 docenten. Zij verkochten woensdag de hele dag eten en drinken bij de ingang van Avans in Breda. De studenten, die de hele dag rondliepen in een kersttrui, wisselden elkaar af tijdens hun tussenuren. Daarnaast heb ze ook nog gecollecteerd bij alle academies.

Deeltijdstudent
Een deeltijdstudent verkocht kerstkaarten voor het goede doel. Echter wist deze niet aan welk doel ze de opbrengst van de kerstkaarten moest doneren en koos er daarom uiteindelijk voor om het geld te overhandigen aan de Pabostudenten. De directie van de Pabo doneerde een bedrag van 500 euro.

Glazen huis
Aankomende maandag gaat de hele studievereniging naar Heerlen om het bedrag aan Serious Request te overhandigen.

Eerder dit jaar hebben Bredase studenten Forensisch Laboratoriumonderzoek 24 uur lang in de collegebanken gezeten voor het goede doel. In totaal hebben zij met hun actie 3.000 euro opgehaald voor Serious Request. Het bedrag zal vrijdag 18 december, de eerste dag van het Glazen Huis, overhandigd worden.