Avansstudent uitgeroepen tot beste hockeyster ter wereld

lidewijwelten-maxAvansstudent Lidewij Welten is uitgeroepen tot beste hockeyspeelster van de wereld van het afgelopen jaar. De internationale hockeybond maakte dinsdag de uitslag bekend.

Student Advanced Business Creation in Den Bosch Lidewij Welten speelt voor H.C. Den Bosch en komt uit voor het Nederlandse hockeyteam. Ze wordt door de internationale hockeybond FIH geroemd om haar aanvallende bekwaamheid en flair. ‘Haar bekwaamheid om een wedstrijd om te draaien draagt bij aan de dominantie van het Nederlands team in het dameshockey’, schrijft de hockeybond.

Woooow! big honour!!! Thanks everybody and especially my teammates, family and everybody who made this possible !! ???? #honoured #worldplayer

A photo posted by L I D E W I J W E L T E N ⭐️ (@lidewijwelten) on Jan 26, 2016 at 2:45am PST

Drie Nederlanders
Naast Welten werd hockeyinternational Robert van der Horst verkozen tot beste mannelijke speler en Joyce Sombroek werd uitgeroepen tot beste keepster van de wereld.