Nieuwe soos Virgo voelt als thuis komen

De nieuwe Soos van studentenvereniging Virgo is af en dat werd afgelopen zaterdag groots gevierd met een openingsfeest. ‘Het was heel vet en veel drukker dan verwacht’.

De vorige soos van S.V. Virgo zat in het gebouw van de hogeschool aan de Lovensdijkstraat. Volgens Avans paste de sociëteit niet meer in het nieuwe gebouw van de hogeschool en Virgo werd gedwongen de plek te verlaten. Na negen maanden zonder soos te hebben gezeten, is studentensportcentrum BRESS de nieuwe locatie geworden. De opening van de nieuwe soos werd afgelopen zaterdag gevierd.

Nieuwe soos voelt als thuis komen
‘De sfeer was super tijdens het feest. Ik denk dat er zo’n 150 man door de dag heen waren. Zelfs de conciërges zijn naar de opening gekomen. Dat ze op school nog aan ons denken is toch wel een fijn gevoel’, vertelt Susanna ten Hulscher, hoofd sociëteit. ‘Afgelopen zaterdag was het veel drukker dan verwacht. We zijn nog steeds aan het poetsen, maar hier doe je het uiteindelijk allemaal voor. We hebben de Soos goed kunnen opleveren. Het voelt gelijk als thuis komen.’

Eigen touch
Rond de jaarwisseling is het bestuur begonnen met meubels in de Soos zetten. Ze kozen ervoor om de oude meubels uit de vorige sociëteit mee te nemen voor een vertrouwd gevoel. De nieuwe sociëteit van de studentenvereniging is bijna helemaal af. ‘Er moeten alleen nog een paar kleine dingen gebeuren zoals de opslagruimte afmaken en de gordijnen ophangen, maar dat is zo gebeurd’, vertelt Susanna. ‘Verder willen we graag nog een eigen touch aan de soos geven. We hadden het idee om met het bestuur allemaal een eigen stoel met onze naam erop mee te nemen en deze in de soos te zetten. Uiteindelijk willen we daar een traditie van maken en dat weer doorgeven aan het nieuwe bestuur’.

Pré-carnavalsfeest
De studentenvereniging zit niet stil, want volgende week donderdag 4 februari staat alweer het volgende feestje op de planning. Wil je daar graag bij zijn? Kijk dan op de Facebookpagina van Virgo voor meer informatie.