Amerikaanse universiteit verplicht studenten te bewegen

De Amerikaanse Oral Roberts University in Oklahoma verplicht eerstejaarsstudenten om 10.000 stappen per dag te zetten en per week 150 minuten te sporten, dat schrijft Trouw. Studenten van de universiteit moeten verplicht een stappenteller dragen. Bij verzuim kan een student zijn diploma vergeten.

Alle negenhonderd eerstejaars van de christelijke universiteit worden streng in de gaten gehouden via een horloge (140 euro) dat ze zelf moeten aanschaffen. Ook het aantal uren slaap, de hartslag en het aantal workouts worden geregistreerd.

Docent controleert data
De universiteit zegt alleen het aantal stappen en de hartslag te gebruiken. Die informatie wordt verzonden naar een docent die controleert of de student wel genoeg beweegt. Een student die zich er niet aan houdt, moet het verzuim inhalen. Blijft hij in gebreke, dan kan hij zijn diploma vergeten.

Roken, drinken en seks al langer verboden
De universiteit is vernoemd naar televisiedominee en gebedsgenezer Oral Roberts, schrijft Trouw. Roken, drinken en seks voor het huwelijk zijn al verboden. De hoeveelheid beweging van studenten werd voorheen bijgehouden in schriftjes maar dat werkte volgens de universiteit niet goed.