Apple zegt sorry tegen Avans, maar wifi probleem blijft

Apple heeft zijn excuses aangeboden aan Avans voor problemen met het wifi-netwerk van de hogeschool. De slechte wifi is het gevolg van een Apple-update. Een oplossing voor de trage wifi is er niet. De gevolgen van de update zijn onomkeerbaar, aldus Apple.

Studenten en medewerkers met een Macbook uit 2012 tot 2014 hebben al ruim een jaar problemen met de Eduroam-wifi van Avans. De verbinding is slecht en werkt erg langzaam.

storingeduroamwifimelding-max
Grote verschillen
Uit tests van Avans is gebleken dat er per laptop en per besturingssysteem grote verschillen in de kwaliteit van de verbinding zijn door de software-update. ‘De diversiteit in laptops bij zowel studenten als medewerkers, in combinatie met het aanwezige netwerk, maakt het niet mogelijk om op korte termijn het probleem op te lossen’, schrijft de Diensteenheid ICT & Facilitaire Dienst van Avans.

Geen hulp voor privé-laptops
Een mogelijke verbetering is het vervangen van het aanwezige draadloze netwerk. Daar wordt vanaf dit jaar ‘gefaseerd’ mee gestart. Medewerkers met een Macbook van Avans krijgen daarbij voorrang.  Studenten en medewerkers met een privé-laptop hebben geen prioriteit.

Anoniem

"Studenten en medewerkers met een privé-laptop hebben geen prioriteit." - het is weer ver te zoeken, waarvoor betalen we dan 2000 euro in het jaar?

2016-02-29 14:43:09

Sjuul Nelissen

@michael Ik heb het voor je nagevraagd een externe wifi adapter lost het probleem helaas niet op.

2016-02-23 09:00:17

sjuul

@michael ik vraag het even na bij dif

2016-02-22 15:45:09

Weet DIF of een externe usb Wifi adapter het probleem kan oplossen?

2016-02-22 14:23:06