College Breda moet parkeerprobleem Avans aanpakken

Het Bredase college moet in overleg met Avans en het Amphia Ziekenhuis de parkeeroverlast in de wijk Brabantpark aanpakken. De gemeenteraad heeft daarvoor een motie aangenomen.

De gemeenteraad ziet nu een mogelijkheid om de parkeerproblemen in de wijk op te lossen. Het Amphia Ziekenhuis gaat twee parkeergarages bouwen naast Avans aan de Molengracht. Een daarvan zou een grotere capaciteit kunnen krijgen om zo ook plaats te bieden aan Avansstudenten.

Brabantpark
Al jaren ervaren bewoners van Brabantpark parkeeroverlast. Volgens buurtbewoners wordt deze veroorzaakt door Avansstudenten die niet mogen parkeren op het parkeerterrein van de hogeschool.

ParkingNoobs

En de grap is dat het parkeerterrein van Avans absoluut niet vol is gedurende de dag. Met name de deeltijd studenten (reistijd van 90min. en langer) zouden er graag parkeren en mijn insziens is er meer dan genoeg plaats voor.

2016-02-11 17:08:40