Student start sushi-restaurant in studentenkamer

sushirestaurant-maxProject Omakase is met 20 vierkante meter waarschijnlijk het kleinste sushi-restaurant van Amsterdam. Student Kitsanin Thanyakulsajja runt het restaurant in zijn eigen studentenkamer.

Slechts zes gasten passen er in de studentenkamer, maar die zitten dan wel met hun neus op het werk van de chef. Dit is te zien in een reportage die studentenblad Folia over hem maakte. Maximaal twee keer per week is zijn restaurant geopend. Voor één avond is hij tien uur bezig met voorbereiding en nog eens tien uur met opruimen en het ombouwen van zijn kamer.

Niet om het geld
Thanyakulsajja doet alles zelf: van de boodschappen tot het fileren van de vis. Geld verdienen is niet de drijfveer van de student. Hij wil creatief zijn met eten en de standaard van eten verhogen.