Student verkiest Avansstudie boven profclub

Freek Langermans foto: FacebookVoor velen is het een jongensdroom, maar Avansstudent Freek Langermans wijst een contract bij de Tsjechische voetbalclub FC Zbrojovka Brno af. Hij wil eerst zijn propedeuse halen.

De student International Business & Languages in Den Bosch kreeg na een trainingsstage een contract aangeboden bij FC Zbrojovka Brno, een middenmoter in de hoogste Tsjechische competitie. Het contract voor twee seizoenen, met een optie voor een extra seizoen, wijst hij voorlopig af. Zijn studie gaat voor. ‘School is me ook wat waard. Als ik bij Brno teken en mijn kruisband afscheur, zit ik daar te kijken’, vertelt hij aan het Brabants Dagblad.

‘Wakker gelegen’
De keuze was niet makkelijk voor de huidige rechtsback van Blauw Geel ’38 Veghel en voormalig speler van RKC Waalwijk ‘Ik heb er ’s nachts wakker van gelegen. In de zomer maak ik een nieuwe afweging over mijn toekomst.’

Vier oefenduels
De student trainde eind januari mee met de Tsjechische club en speelde vier oefenduels, waaronder één tegen Austria Wien. Dit seizoen maakt hij in ieder geval af bij Blauw Geel ’38.