Avans breekt studiereis Brussel af, zeker 4 andere studenten nog in Brussel

aanslagenbrusselzavetem-maxVanwege de aanslagen in Brussel heeft Avans dinsdagochtend een studiereis afgebroken. De studenten zou het Europees parlement in de Belgische hoofdstad bezoeken, nog geen vijf minuten lopen van metrostation Maelbeek, waar de tweede aanslag plaatsvond.

De Academie voor Marketing en Business Management zou deze ochtend naar Brussel afreizen voor een tweedaagse studiereis. Ze stonden op het punt van vertrekken toen ze het nieuws hoorden. ‘We zijn meteen gaan bellen en hebben besloten om de reis af te blazen’, vertelt docent Arthur van Baalen. Dat gebeurde in overleg met de Nederlandse ambassade en de directie van de academie. Dat de reis niet doorgaat, vindt van Baalen jammer. ‘Maar dat maakt nu even niets uit. We zijn blij dat iedereen veilig is. Zeker gezien de gebeurtenissen in de loop van de ochtend is dit de juiste beslissing geweest.’

26 studenten in België
Volgens het International Office zitten er op dit moment 26 Avansstudenten in België. Vier daarvan bevinden zich in Brussel, van drie andere studenten is het onbekend waar ze verblijven. Twee van de studenten in de Belgische hoofdstad hebben al laten weten in orde te zijn. Van de andere twee heeft Avans nog niets gehoord. Vooralsnog lijken er geen Nederlandse slachtoffers te zijn gevallen.

34 doden
In Brussel zijn vanochtend aanslagen gepleegd op het vliegveld Zaventem en op een metrostation. Tot nu toe zijn er zeker 34 doden en tientallen gewonden. Een groot deel van Brussel is afgezet. Mensen worden gevraagd binnen te blijven.

Studenten zitten vast
Tientallen tweedejaars studenten van de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden (NHL) zitten al uren vast in een gebouw van de Europese Commissie, zo schrijft de Telegraaf. Ze waren vanochtend in Brussel, toen daar de aanslagen plaatsvonden.

De Avans School of International Studies spreekt op Facebook haar medeleven uit aan hun Belgische studenten en docenten.

//

On this day of sadness and destruction in Brussels, our thoughts are with our Belgian students & lecturers, their…

Geplaatst door ASIS e-Learning op dinsdag 22 maart 2016