Geen hbo’ers meer in Tilburgse Universiteitsbibliotheek

bibliotheek tilburg - maxDe bibliotheek van de Tilburg University is al enkele jaren ook een geliefde studeerplek voor veel hbo’ers en middelbare scholieren. Dat brengt echter de nodige overlast met zich mee. De Universiteitsraad wil hen de toegang gaan ontzeggen.

De bibliotheek wordt vooral in de weekenden overspoeld door hbo’ers en mbo’ers. Dat brengt de nodige overlast met zich mee. Volgens de medewerkers van de UB maken de jongeren ontzettend veel herrie, zijn ze aan het eten en drinken en willen ze niet luisteren wanneer ze gewaarschuwd worden. Tijd voor maatregelen.

Pasje
Een door de Universiteitsraad bedachte pilot moet oplossing bieden, zo schrijft Univers. Van 12 tot en met 27 mei staat er vanaf 17:00 een bewaker voor de deur van de bibliotheek. Die laat je alleen binnen als je een TiU-pasje kan laten zien. Met enkel je ID-kaart heb je dus pech. Daarnaast zal de beveiliging ook regelmatig in het gebouw kaartcontroles houden.

Michael

De bibliotheek is bedoeld voor universiteitsstudenten en niet voor HBO'ers en MBO'ers. Misschien is het een idee voor Avans om Xplora te openen in het weekend, schijnbaar is er vraag naar.

2016-03-11 14:15:11

ano

Simpel: met bewijs betaald wettelijk collegegeld van hogeschool of uni heeft student recht op 2e gratis inschrijving bij Uni Tilburg (mits juiste vooropleiding) en kan dus gebruikmaken van alle faciliteiten. Natuurlijk wel huisregels respecteren.

2016-03-10 11:09:31

PIET

En zo maken we 'kennis en levenswijsheid' steeds minder toegankelijk voor het 'andere' publiek. Het is toch de bedoeling dat ook minder 'geleerden' kennis mogen vergaren?! Waar doet me dit aan denken,.. oh censuur natuurlijk!

2016-03-10 10:26:42