Is Avansstudent Sezer de mooiste man van Nederland?

SezerOzdemirmodel-max

Foto: Khalid Jahangier

Sezer Özdemir, student International Business & Languages in Den Bosch, is een van de vijftien Nederlandse finalisten van modellenwedstrijd ‘Mister International.’ Op 17 juni strijdt hij in Arnhem voor een ticket voor de wereldfinale in Azië.

Van de vijfhonderd Nederlandse mannen die zich inschreven, heeft Sezer het al geschopt tot de laatste vijftien deelnemers. In juni strijdt hij voor de titel ‘Mister International Netherlands’ in Arnhem. In de finale staan hem meerdere onderdelen te wachten. In kostuum, casual kleding en swimwear moet hij de jury overtuigen en stemmen werven.

Begon op ROC
De eerstejaarsstudent wil eigenlijk acteur worden. Op zijn vorige opleiding werd hij gevraagd als model. ‘Het begon op het ROC waar ik promo-model voor school was. Via een filmbedrijf hoorde ik van deze wedstrijd en schreef ik me in.’

Made by Johan Vos

Geplaatst door Sezer Özdemir op zaterdag 13 februari 2016

Ogen op internationale finale
De komende maanden is de student druk met zijn voorbereiding op de Nederlandse finale. Wie daar wint, mag meedoen aan de internationale finale. Sezer denkt zeker kans te maken. ‘Ik wil winnen en Nederland vertegenwoordigen. Naar mijn mening maak ik zeker kans, ik hoop in ieder geval in de top 3 te eindigen.’

‘Dit kan je leven veranderen’
De winnaar van de internationale competitie zit gebakken. Die mag namelijk een jaar lang in Azië aan het werk als model. Een mooie droom voor Sezer. ‘Dat kan je leven veranderen.’ In de aanloop naar de finale kan er al gestemd worden op Sezer.