1-april: slaapzalen op de hogeschool en geen koffie na 18 uur

Het is weer zo ver: vandaag is het 1 april. Dé dag om je familie, vrienden of klasgenoten weer eens flink in de zeik te nemen. Maar let wel goed op, want voor je het weet ben je zelf de dupe van een 1-aprilgrap. Punt zet de zeven beste en slechtste grappen van dit jaar op een rij.

Slaapzalen op hogeschool
Hoe zorg je dat studenten beter gaan leren? Laat ze slapen op hun hogeschool, oppert de Vereniging Hogescholen vandaag. Het brein van lerende adolescenten functioneert immers het best in hun slaap. Dus gaan hogescholen slaapzalen bouwen waar studenten meteen na de les een dutje kunnen doen.

Datingplatform
De Open Universiteit heeft iets anders bedacht om het onderwijs te verbeteren: een datingplatform voor haar studenten. Want een relatie verhoogt de kans op studiesucces. ‘Voor studenten die hun partner al gevonden hebben of voor wie dit allemaal niet hoeft, biedt het platform ook vele mogelijkheden voor het opbouwen van een academisch en professioneel netwerk.’

Correctiepen
Stabilo komt met een pen die spelfouten detecteert. Wanneer een woord verkeerd gespeld is gaat er een rood lampje branden op de pen. Via een app die te downloaden is voor de mobiele telefoon, is de correcte spelling van het zojuist verkeerd gespelde woord te zien.

Online cursus grappen maken
NTI heeft een gratis online cursus ontwikkeld voor alle grappenmakers en pechvogels. In de cursus worden de beste 1-aprilgrappen behandeld, en worden er tips gegeven om 1 april te overleven. Daarnaast zijn er filmpjes te bekijken om zelf inspiratie op te doen voor het voorbereiden van een grandioze 1-aprilgrap.

Geen koffie na 18 uur
De Universiteit Leiden jaagde vandaag een hoop studenten de stuipen op het lijf. Via een Facebookpost liet de universiteit weten dat na er 18.00 uur geen koffie meer gedronken mag worden. Dit omdat de universiteit de slaapproblemen van studenten ernstig serieus zou nemen. Daarnaast werd genoemd dat studenten vanaf volgend schooljaar een verplichte collegereeks over juiste slaapgewoonten moeten volgen.

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = “//connect.facebook.net/nl_NL/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3”; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));

De Universiteit Leiden neemt de uitkomsten van recent onderzoek over de effecten van slaaptekort op de studieprestaties…

Geplaatst door Universiteit Leiden / Leiden University op vrijdag 1 april 2016

Tompouce
Wie houdt er nu niet van tompouce? Met de nieuwe deodorant spray met tompoucegeur van HEMA kun je er zelfs naar ruiken! Helaas was het een flauwe 1-aprilgrap waar veel trouwe HEMA-bezoekers flink in zijn gestonken. (Was die deodorant eigenlijk wel mooi van pas gekomen..)

Nieuw bij HEMA: tompouce deodorant spray. Zo ruik je altijd naar je favoriete gebakje. Proberen? Tag je liefste vriend of vriendin in dit bericht en maak samen kans op een lekker zoet cadeautje.

Geplaatst door HEMA op donderdag 31 maart 2016

Uitgelekte ijsjes
Ola meldde een week geleden al dat de, in Nederland zo geliefde, raketijsjes uit de schappen zouden verdwijnen. Gelukkig bleek het later een te vroeg uitgelekte 1-aprilgrap te zijn.

Maarten

Leuk!

2016-04-01 18:12:32

bil

+1 reedt voor het plaatje. goede keuze puntredactie!

2016-04-01 12:48:03