Boze studenten proberen uitzending Pauw te verstoren

Een groep Amsterdamse studenten probeerde gisteren met spandoeken en leuzen de uitzending van Pauw te verstoren. In de talkshow gaf Onderwijsminister Jet Bussemaker uitleg over de daling van het aantal eerstejaarsstudenten.

‘Weg met Jet!’, ‘Jet vertrek!’ en ‘he-oh OCW, dit beleid is niet oke!’, waren enkele van de leuzen die de studenten riepen buiten de studio waar Pauw werd opgenomen, zo meldt AT5.

Sociale regeling
De studenten voerden actie tegen de invoering van het leenstelsel. Volgens critici is dat de reden dat minder studenten zijn gaan studeren. Bussemaker zelf denkt dat de daling ook met andere factoren te maken heeft en noemt het leenstelsel een sociale regeling.

Televisiekijkers hebben niets gemerkt van het protest. De studenten waren gedwongen om buiten te protesteren, want wie in het publiek zit moet zijn handtekening onder een speciaal formulier zetten. Wie de uitzending daarna verstoort betaalt een boete van honderden euro’s.