Stembureaus voor referendum Oekraïne bij Avans

Iedereen van 18 jaar of ouder kan woensdag zijn stem uitbrengen bij het referendum over het associatieverdrag tussen de Europese Unie en de Oekraïne. Dat kan ook bij Avans in Breda en Den Bosch.

Zowel op de Onderwijsboulevard 215 in Den Bosch als op de Hogeschoollaan in Breda komen stembureaus. Die in Breda is open van 10.00 uur tot 14.00 uur die in Den Bosch is open van 07.30 uur tot 22.00 uur.

Stemmen in eigen gemeente
Om te stemmen heb je een stempas en een identiteitsbewijs nodig. Let op: in principe kun je alleen in je eigen gemeente stemmen. Alleen mensen die een kiezerspas hebben aangevraagd mogen in een andere gemeente stemmen. Meer info vindt je via de officiële site van het referendum.

Weten studenten wat het referendum inhoudt?
Studentenblad Folia peilde bij studenten van de Universiteit van Amsterdam of ze eigenlijk wel weten wat het referendum inhoudt.

//

‘Wanneer vindt dat stemgebeuren eigenlijk plaats?’Morgen kun je stemmen tijdens het referendum over het associatieverdrag met Oekraïne. Maar weten studenten van de UvA wel wat het referendum inhoudt?

Geplaatst door Folia op dinsdag 5 april 2016