Tilburgs studentenkampioenschap FIFA zoekt deelnemers

Kampioen worden in FIFA’16 op de Playstation 4? Dat kan. Op woensdag 13 april wordt het eerste echte studentenkampioenschap voor het welbekende voetbalspel georganiseerd in Tilburg. Hier krijgen HBO en WO studenten uit het hele land de kans om hun FIFA-skills te laten zien.

Vanaf 18.00 uur wordt er op zestien velden in de sportzaal in het Tilburg University Sports Center FIFA’16 gespeeld. In poules van vijf deelnemers spelen de studenten vier wedstrijden. De twee beste spelers uit de poule zullen doorgaan naar de volgende ronde, om daarna via een knock-out systeem in de finale terecht te kunnen komen.

Tentamenmeubilair
De zestien velden zijn opgebouwd uit tafels en stoelen die menig student zal herkennen als tentamenmeubilair. Het enige verschil is dat er deze keer geen tentamen op tafel ligt, maar dat er een tv met Playstation 4 klaar staat voor een potje FIFA.

Inmiddels zijn er al zo’n 38 aanmeldingen, waaronder twee studenten van Avans in Tilburg. Verder zijn er aanmeldingen uit de steden Nijmegen, Eindhoven, Rotterdam, Amsterdam en Utrecht.

De kosten om deel te nemen aan het Nederlands Studenten Kampioenschap FIFA’16 bedragen 10 euro per deelnemer. Aanmelden kan via deze site.