Avansstudenten strijden voor plekje op HBO Intro Den Bosch

battleofthebanddj's2016header-maxVier Avansstudenten strijden er in totaal mee tijdens de Battle of the Bands en de Battle of the Dj’s in Den Bosch. Er valt een plek te winnen op het HBO Intro Festival in Den Bosch.

Vijf bands en zes DJ’s strijden donderdag 12 mei in poppodium W2 voor de eerste plaats tijdens de battles. De jury bepaalt wie straks op het HBO Intro Festival mag optreden én de winnaar krijgt hulp bij het schrijven van een informatieve biografie over zijn werk.

In totaal doen er in Den Bosch vier Avansstudenten mee:

DJoutputBattles-maxDJ Output
Student Bouwkunde in Den Bosch Cas van de Put draait al ruim vier jaar als DJ Output. ‘Ik ben een “platenblender” voor alle muzieksmaken’, zegt Cas. ‘Ik ben er elke dag mee bezig en sta regelmatig op het podium.’ Hij doet mee aan de battle in Den Bosch omdat hij het leuk vindt om mee te doen aan een DJ-contest en hoopt hiermee hogerop te komen.

curlyicebattles2016denbosch Curly Ice
Student Small Business & Retail Management Tim Joosten drumt in de pop-punk band Curly Ice. Invloeden zijn onder andere Blink 182, Simple Plan en Green Day. Ze speelden al meer dan honderd shows in Nederland en het buitenland.

Pulsebattleofthebands2016denbosch-maxPulse
Student Culturele Maatschappelijke Vorming Sam Hamers speelt bas in de Tilburgse band Pulse. Geïnspireerd door onder andere Red Hot Chili Peppers en Foo Fighters hebben de pop-rockers al op menig locatie opgetreden. Inmiddels heeft de band drie EP’s uit en wonnen ze diverse bandwedstrijden. Sam: ‘We doen mee aan de battles omdat omdat het leuk is om te spelen. En het zou tof zijn om op het HBO Intro Festival te spelen.

therethebattle-maxThere There
Student Communicatie & Multimedia Design in Breda Tom Gudde speelt bas, synthesizer en doet hier en daar nog wat backing vocals in There There. ‘Onze muziek kun je het best omschrijven als filmische New Wave. We worden vaak vergeleken met bands uit de jaren 70 en 80, maar dan met een moderne twist.’ Ze repeteren één keer per week en zijn per maand twee a drie keer op het podium te vinden. ‘We spelen regelmatig. Van bijzonder knus naar belachelijk groot en alles er tussenin.’ De band doet mee aan de battles omdat ze het zien als een kans om nieuwe mensen te bereiken met hun muziek. ‘Daarnaast is een plek op het HBO Intro Festival natuurlijk hartstikke vet, daar gaan we wel voor.’

De Battle of the Bands en DJ’s Den Bosch vinden plaats op donderdag 12 mei vanaf 20.00 uur in W2 Poppodium Den Bosch.

Battle of the DJ’s: W2 Café
DJ JUZZ