Landstitel en Europa Cup voor Avansstudent Lidewij Welten

Lidewij Welten heeft met HC Den Bosch de ‘dubbel’ gewonnen. Vorige week werden de dames van HC Den Bosch voor de 17e keer landskampioen. Maandag won het team na shoot-outs voor de 14e keer de Europa Cup.

Lidewij Welten was de aanjager van het Bossche hockey-gevaar in de Europese finale tegen SCHC. Eerst haalde ze zelf hard uit, maar werd haar inzet gekeerd. Daarna versierde ze een strafcorner die Maartje Paumen wist te verzilveren. De teller bleef hangen op 1-1, waarna schoot-outs de wedstrijd beslisten.

Na de wedstrijd werd het team op het bordes van het stadhuis in Den Bosch gehuldigd.

Last game off the season with this awesome team!!❤️ #ehclub2016 #final #blackandyellow #hugs

A photo posted by L I D E W I J W E L T E N ⭐️ (@lidewijwelten) on May 16, 2016 at 12:51am PDT

Succesvol jaar
De student Advanced Business Creation in Den Bosch sluit met de twee titels op zak een succesvol seizoen af in de Hoofdklasse af. In januari werd ze verkozen tot de beste hockeyster van de wereld. De ogen zijn nu gericht op de Olympische spelen waar Welten een van de vaste krachten in het Nederlandse damesteam zal zijn.