Een team van vijf derdejaarsstudenten Small Business & Retail Management Den Bosch heeft in Amsterdam de Marcom Student Battle gewonnen. Hun marketingplan voor de Hunkemöller-app werd als winnaar gekozen.
In totaal deden er 23 teams van diverse hogescholen mee aan de Marcom Student Battle van de Hogeschool van Amsterdam. Na een succesvol ontvangen marketingstrategie voor een frisdrankmerk in de eerste ronde, bereikten de Avansstudenten de finale waar ze als een van de vijf finalisten aan de slag mochten voor Hunkemöller. De lingerieketen wilde meer downloads van de app en een toename in gebruik van degene die de app al hebben.
Samen sparen
De studenten bedachten dat het veel leuker zou zijn om via de app van de lingerieketen samen met vriendinnen punten te sparen. ‘Met de Hunkemöller app kun je nu voor jezelf sparen voor korting door middel van Passion Points die je krijgt wanneer je een aankoop doet. Het leek ons veel leuker als je ook samen met je vriendinnen kunt sparen. Je spaart met je vriendinnen niet voor korting, maar voor uitjes’, vertelt student Faya Pijpers. ‘Je gaat samen naar festivals, je gaat samen winkelen, je gaat met je vriendinnen naar de kroeg, en je gaat zélfs met je vriendinnen naar het toilet. Maar waarom sparen we nog niet samen?’
250 euro
De studenten wonnen een goodiebag van Hunkemöller en 250 euro aan VVV-bonnen. Faya: ‘De dag was lang en vermoeiend, maar het was een hele leuke ervaring!’
Punt. Of had jij nog wat?