Tilburgse student naakt uit bed gesleurd tijdens brand

Tilburgse student Vincent Ram lag lekker te slapen toen er ineens acht brandweermannen naast z’n bed stonden. Het studentenhuis stond in lichterlaaie maar de student had niets in de gaten.

De brand brak rond dinsdag half tien uit in de keuken van het studentenhuis. Buurtbewoners alarmeerden de hulpdiensten. Vincent werd niet wakker van de sirenes en de brandweerlieden die dwars door een deur heen naar binnen stormden. ‘Ik heb niets gehoord. Ik lag gewoon te pitten. Opeens stonden er acht man in mijn kamer. Ik dacht dat ik opgepakt werd ofzo’, vertelt hij tegen Omroep Brabant.

Naakt met masker op straat
De student was net gaan sporten en bij gebrek aan een schone onderbroek lag hij naakt in bed. ‘Stond ik daar in mijn nakie met een masker op. Ik zag mensen al foto’s maken, dat moet er wel raar uit hebben gezien. Als een uit de hand gelopen SM-spel. Gelukkig ben ik mezelf nog niet op Dumpert tegengekomen.’

Een grote bende
In de ambulance kreeg Vincent snel zuurstof toegediend. De brand was binnen tien minuten onder controle, maar van een deel van het studentenhuis is weinig over. ‘Het is een grote bende. Van de keuken is helemaal niks meer over. Het stuk naar de badkamer is helemaal afgebrand en alles is zwart van binnen.’

Oorzaak nog onbekend

De oorzaak van de brand is nog niet bekend, maar Vincent denkt dat er kortsluiting is ontstaan achter de magnetron.  Onderzoek moet meer duidelijkheid geven over de oorzaak van de brand.