Studenten boos op Inholland na ‘racistische mail’

Een student aan de hogeschool Inholland gaat op zoek naar een andere school na een racistische mail van de instelling. ‘Een groot deel van de studenten is daar van allochtone afkomst, maar als dat je niets uitmaakt, moet je gewoon voor de Amsterdamse locatie kiezen’, staat te lezen in een mail van de studentenadministratie.

De student maatschappelijk werk en dienstverlening die de mail ontving is verbaasd over de mail. Tegen FunX zegt ze: ‘Ik las het nog een keer, en nog een keer en nog een keer en dacht uiteindelijk: dit meen je niet. Ik had vorige week nog een discussie over discriminatie. Ik zei toen dat ik er nuchter in sta, maar toen ik die mail las, wow. Kijk, we zijn allemaal één, maar op het moment dat iemand het tegendeel laat zien, is het echt klote.’

‘Stevig gesprek’
De hogeschool zegt zich niet te herkennen in de wijze van communiceren in de mail. De instelling zegt een ‘stevig gesprek’ te hebben gehad met de medewerker die de mail verstuurde. ‘De collega heeft nooit de intentie gehad te discrimineren, heeft veel spijt betuigd en excuses aangeboden.’

W*M

ik dacht dat racisme betekende dat men personen buitensluit, beledigt of kleineerd opbazis van afkomst. het is miss niet takt vol gesreven maar de tekst doet het niet. je bent miss racisties als je er nu van af gaat vanwege de alochtonen...

2016-06-11 00:09:07

Een Nederlander

Ga lekker je tijd verdoen aan iets kleins onzinnigs en de kloof groter maken.. Ik heb nu al spijt dat ik deze tijd heb besteed om dit bericht te typen. Lekker discussiëren, dat is de verslaving van Nederland.

2016-06-10 12:13:21

Anoniem

Ik stoor me meer aan het feit dat iemand van een hoge school 'anders is als' schrijft en schijnbaar dus geen kaas heeft gegeten van de Nederlandse taal.

2016-06-10 08:26:38

.

Nogal ver gezocht om dit meteen op racisme te gooien. Niet alle allochtonen zijn van een ander ras. Een andere populatie betekent niet automatische een slechtere. De interpretatie en gedachtegang van deze studente is nogal racistische ingesteld.

2016-06-10 00:30:52

Tom

Blij dat in breda het percentage allochtonen laag is, was wel een van de factoren die bij mijn studiekeuze mee speelde. Ben ik nu racistisch?

2016-06-09 23:12:00

Wat?

Dus feiten zijn nu ook racistisch? Wow

2016-06-09 15:17:31