3.000 studenten vieren het einde van intro op HBO Intro Festival

hbointrofestival2016denbosch-1920Nog even een feestelijke afsluiting voordat de studie toch echt begint. Ongeveer drieduizend studenten zijn te vinden op het HBO Intro Festival in Den Bosch. Er wordt gulzig gedronken, er wordt uitbundig gedanst en hard gelachen.

Over het terrein verspreid zijn verschillende activiteiten. Zo kun je er een gratis soa-test doen, is er een silent disco, worden er gratis ijsjes uitgedeeld door SV Animoso en kun je natuurlijk op de foto bij Punt. Studenten Nienke en Judith zijn er zeker over te spreken: “Die gratis ijsjes zijn lekker! Overal zijn activiteiten waar je naartoe kunt, echt leuk!”

hbointrofestival2016denboschC-1920Goede sfeer
Vanaf een uur of acht komt de sfeer er echt in. Groepen studenten verzamelen zich voor het podium. Hier en daar lopen mensen met een lekkere zak friet of een hamburger in hun hand. De overige handen zijn gevuld met glazen bier. Op de vraag of ze het naar hun zin hebben, wordt veelvuldig ‘ja’ geantwoord.

Geen bier onder de 18
Niet iedereen is zo te spreken over de stemming. Een werktuigbouwkunde student, mama van een introgroepje, vertelt dat twee van haar vier kinderen van het terrein gestuurd zijn. De twee minderjarige jongens waren bier aan het drinken. De beveiliging, die een zero tolerance policy hanteert, stuurde de jongens weg. Sfeerbeheer meldt dat verder alles onder controle is. “Dat is ook wel te zien, toch?”

hbointrofestival2016denboschB-1920Drieduizend studenten
Ongeveer drieduizend studenten zijn op het festivalterrein aan de onderwijsboulevard te vinden. Dit jaar is er, dankzij het mooie weer, meer bier verkocht dan in 2015. Donderdag 8 september vindt het HBO Intro Festival in Breda plaats.

Meer foto’s van de introductie of het HBO Intro Festival? Check onze Facebookpagina.