Koffie, brownies en chillen op bovenste verdieping Avans Breda

5thlovensdijk-1920
Een goede kop koffie drinken terwijl je aan het studeren bent, of een lekker vers sapje om even bij uit te rusten met je medestudenten? Op Avans aan de Lovensdijkstraat is sinds vorige week maandag een gloednieuwe espressobar, genaamd ‘5th’, gevestigd.

Gezonde sapjes en lunch
Maar niet alleen koffie en lekkernijen zijn er verkrijgbaar bij 5th. Je kunt er namelijk ook een vers, gezond sapje of een smoothie krijgen. En als je toe bent aan een lunch kun je er terecht voor wrapjes en sandwiches. Kortom: er is genoeg te krijgen.

5thlovensdijkB-1920
Genieten op het terras
Studenten Kenzo en Demian zitten buiten op het terras te genieten van de zon en een sigaret. Ze zijn zeer te spreken over 5th: “Het bevalt zeer goed! Waarom was dit er vorig jaar nog niet?” Veel studenten zijn positief. Joram: “Vandaag zat het om twaalf uur al helemaal vol. Je ziet ook dat studenten nu vaker naar boven komen. Gewoon, om lekker te zitten.” Niet alleen voor eten en drinken is 5th een geschikte plek. Dankzij de stopcontacten die bij veel tafels en banken te vinden zijn kun je er ook goed werken.

5thlovensdijkC-1920
Chillen in een caravan
Op het dakterras van 5th staat een caravan waar een loungebank is ingebouwd. Deze caravan zal tijdens evenementen of bij mooi weer ook als drankuitgifte dienen.

Interieur
Het interieur zowel binnen als buiten is ontworpen door D/DOCK, een architectenbureau uit Amsterdam. De zittingen van de banken zijn bekleed met vrachtwagen dekzeil. Matthieu van Waardenburg, manager bij Eurest Campus: “De bedoeling is dat 5th een plek is waar je kunt eten, drinken, chillen en werken in een prettige omgeving.”