Jan ’t Mannetje en Tim Vissers winnen eerste hbo Bouw & Infra Award

bouweninfraaward2016-1920Jan ’t Mannetje en Tim Vissers hebben met hun afstudeeronderzoeken de eerste hbo Bouw & Infra Award gewonnen. De prijs werd donderdag uitgereikt door de Academie van Bouw & Infra (AB&I) aan het beste duale en het beste voltijdsafstudeerproject van de academie.

Het afstudeerproject van Jan richtte zich op lean bouwen. Deze managementfilosofie is volgens de duaal-student de sleutel tot verbetering in de bouw. Tim Vissers en zijn medestudent Roel wonnen met hun onderzoek naar one-piece flow werken de prijs voor voltijdstudenten. De jury was te spreken over de onderzoeken en met name over de kritische houdingen van zowel de voltijdstudenten als de duale winnaar.

“Mooie traditie”
De hbo Bouw & Infra-Award werd dit jaar voor het eerst uitgereikt door AB&I in samenwerking met Bouwtalent en Bouwend Nederland. Volgens adjunct-directeur van AB&I Hanneke van Bleek is de prijs een “mooie traditie en een kroon op de samenwerking tussen Avans, het werkveld en alumni. We hopen dat dit het begin is van langere samenwerkingen.”

Vijf pitches
In totaal pitchen vijf afstudeer(duo’s) hun werk voor de jury in Tilburg. De winnaars gingen naar huis met een cursus van Avans+ ter waarde van 1.500 euro.