Dit is het Avansnieuws in 2017

nieuwjaar2017vuurwerk-19202016 was een bewogen jaar voor Avans. Een studiereis naar Brussel werd afgeblazen na de aanslagen, er moest opnieuw goed nagedacht worden over het geld dat we uitgeven en we verloren toonaangevende Avansmedewerkers. Wat 2017 ons precies gaat brengen weet niemand, maar we doen alvast een paar (on-)gefundeerde voorspellingen.

Onderwijsboulevard256AKVstJoostDenbosch-1920

Verhuizen!
2017 blijft net als 2016 het jaar van de verhuisdozen. AKV|St.Joost in Den Bosch pakt de dozen in om voor een aantal jaar naar het oude PTT-sorteercentrum te verhuizen. Ook zal er meer duidelijk worden over de Bossche nieuwbouw op de plek van St.|Joost.  In Breda zullen de verhuisdozen open worden getrokken om in te trekken in het nieuw opgeleverde Quadrium.

Lector Ondermijning
Klinkt een beetje als 50 Tinten Grijs en misschien is dat het probleem van de vacature voor lector Ondermijning. Een lector die alles weet over de invloed van de onderwereld op de politiek, blijkt lastig te vinden. De vacature staat al een half jaar uit, volgend jaar komt hij/zij er vast.

MinisterOCWBussemaker1-1920

Onderwijs stokpaardje verkiezingen; doei Jet?
In 2017 mogen we opnieuw naar de stembus voor de Tweede Kamer. Als gewoonlijk zegt elke partij onderwijs hoog in het vaandel te hebben en zullen de verkiezingsbeloftes over het onderwijs over en weer vliegen. De studiefinanciering moet terug, OV-boete is te hoog, het zal allemaal passeren tijdens de debatavonden en flyer-acties. Welke beloftes door een volgend kabinet echt worden nagekomen, zal volgende studiejaar blijken.
De kans is groot dat minister van Onderwijs Jet Bussemaker na de verkiezingen plaats moet maken voor een nieuwe minister. Ze gaf eerder al aan wel beschikbaar te zijn voor een ministerspost, maar niet terug te willen naar de kamer. Mocht de PvdA plaats nemen in het nieuwe kabinet, lijkt Bussemaker te azen op een nieuwe termijn als minister van Onderwijs.

Starbucks in Breda verhuist
Het is toch een eind lopen naar de Starbucks in het Grand Café in Breda. Daarom zal de koffiegigant dit jaar verhuizen naar een centrale plek in het gebouw aan de Hogeschoollaan naast Canon.

Gevolgen korting op begroting langzaam duidelijk
Op de valreep van 2016 moesten de businessplannen van de academies en diensten worden bijgesteld. Er was teveel begroot. Wat de exacte gevolgen zijn voor studenten en het onderwijs, zal in 2017 duidelijk worden.

Intro communicatie 03 1920Gezamenlijke intro Breda
We voorspelden het al voor 2016, maar het lijkt maar niet te lukken om een gezamenlijke introductieweek voor alle studenten te organiseren in Breda. Tegen beter weten in voorspellen we het voor 2017 gewoon weer: Breda heeft in 2017 eindelijk een stadsbrede introductie!

Tot 2017!
De redactie van Punt, heeft tot 9 januari vakantie. Vanaf dan kun je weer iedere dag nieuws verwachten op onze site en maandelijks mooie magazines in de bakken. Waaronder een themanummer “geheim” in februari. Daarvoor kunnen we jouw input nog gebruiken. Je helpt ons enorm door het invullen van de geheim-enquête. Fijne feestdagen en tot 2017!