Ophef om dronken studenten bij zwemfeestje Sportiom

zwemfeestsportiom-1920
Een reportage van De Telegraaf over studentenfeest Aquavaganza in het Sportiom in Den Bosch roept verontwaardigde reacties op. In de videoreportage ‘Handhavers’ is te zien hoe beveiligers hun handen vol hebben aan dronken studenten.

In Handhavers volgt De Telegraaf de beveiligers en badmeesters die aanwezig zijn op het feestje. Een meisje ligt in haar eigen bloed, een jongen die de bikini’s van meisjes omhoog trekt krijgt een waarschuwing en een meisje is zo stomdronken dat ze amper kan lopen.

“Je zou zelfs kunnen verdrinken”
Omroep Brabant somt in een artikel de verontwaardigde reacties op. “Jezus christus hoe stom kan je eigenlijk zijn om zo te zuipen in een heet zwembad? Dat het überhaupt mag. Je zou zelfs kunnen verdrinken”, reageert Tamara de Jonge op de Facebookpagina van De Telegraaf.

Afspraken gemaakt over beveiliging
Aquavaganza werd voor het eerst georganiseerd in het Sportiom. Eerdere edities vonden plaats in de Tongelreep in Eindhoven. Het Sportiom laat aan Omroep Brabant weten de beelden heftig te vinden, maar reageert genuanceerd: “Hoe treurig ook, zo gaat het er op heel veel feestjes aan toe. Er zijn veel afspraken over de beveiliging gemaakt en zijn heel veel veiligheidsmaatregelen genomen.”

Vertekend beeld
De organisatie van het feest laat weten dat de reportage een vertekend beeld geeft van de avond. “Ze laten alleen de meest vergaande incidenten zien. Het is niet representatief voor de hele avond” aldus Jelle Teusink van Aquavaganza. De manager van het Sportiom laat weten dat studenten volgend jaar weer welkom zijn op een nieuwe editie van het feest.

Pieter

Wanneer is de volgende editie?

2016-12-05 19:26:59