Recensie: Star Wars Rogue One is de beste uitlegvideo ooit gemaakt

starwarsrogueone-1920 In de Star Wars reeks bevinden zich nogal wat gaten, dat heeft Disney sinds haar overname van Lucasfilm in 2012 goed gezien. Hoe bouw je bijvoorbeeld zo’n enorme Death Star zonder dat iemand daar een stokje voor steekt?

Deze eerste Star Wars spin-off springt in het gat tussen Episode III en Episode IV: A New Hope. Princes Leia staat daarin op het punt gevangen genomen te worden door Darth Vader. Zij bezit de plattegrond van de Death Star die de sleutel is tot de vernietiging van het gigantische wapen. Hoe kwam ze aan die bouwplannen? En hoe kon het toch dat de Death Star zo slecht ontworpen was, dat Luke met één schot uit zijn X-Wing een einde maakte aan de gigantische planetenverwoester?

Zoektocht naar vader
De spin-off volgt Jyn Erso, wiens vader de architect is van de Death Star en een klein gaatje heeft gelaten om het wapen van The Empire op te blazen. Jyn gaat op verzoek van de rebellen op zoek naar haar vader en wordt onderweg bijgestaan door een aantal opvallende figuren zoals The Force aanbidder Chirrut en K2-SO. Een robot die, zoals in alle Star Wars films, zorgt voor wat komische verlichting.

In stijl met eerste reeks
Rogue One is de beste en meest uitgebreide uitlegvideo ooit gemaakt. Veel aandacht en tijd werd er besteed om de film in de Star Wars tijdlijn te laten passen. Originele acteurs, zoals de in 1994 overleden Peter Cushing, zijn volledig digitaal uit de dood herrezen en de aankleding van de decors is tot en met de ouderwetse jaren ’70 knopjes geheel in stijl met de eerste reeks. Een waardige aanvulling op de Star Wars reeks.

Max

Een recensie schrijven zonder mega grote spoiler (digitale personages) is toch ook mogelijk? Dit is misschien wel een van de grootste verrassing die in deze film te vinden is.

2016-12-15 16:52:02