Koffiepraat week 4: studenten beginnen dweilorkest en nieuwe toiletten alweer vervangen

BloetoiletOWB-1920

Waar gaat het deze week over bij het koffieapparaat van Avans? Om je voor te bereiden op je wekelijkse dosis smalltalk, een overzicht van het nieuws dat we deze week verwachten.

Avanskat is terug!
De Avanskat in Breda was even weg, maar nu is hij gechipt, gecastreerd en ingeënt weer terug op de hogeschool. Tijd om voor de huiskat een officiële naam te bedenken. Punt schrijft deze week een wedstrijd uit. De winnende naam komt officieel op een gepersonaliseerd etensbakje.

Doei wc-beeldschermen!
BLOE, de leverancier van de toiletten van de Onderwijsboulevard 215 en de Lovensdijkstraat, stopt met de levering van wc’s voorzien van beeldscherm. Avans begint daarom deze week met het verwijderen van de gloednieuwe beeldschermen uit de toiletten. Tot en met april kan het zijn dat je favoriete toilet wordt verbouwd.

Studenten beginnen dweilorkest
Een dweilorkest met instrumenten gemaakt door studenten Communication & Multimedia Design Breda is deze week in de maak in Breda tijdens de FreeSpace.  Tijdens de expositie op vrijdag 27 januari zijn de werken te zien en te horen op de Lovensdijkstraat.

Trein doet het weer

Maandagochtend was er weinig van te merken door vertraging, maar je kunt in principe sinds vanochtend weer normaal met de trein reizen tussen Den Haag en Breda. Wegens werkzaamheden reden de treinen op het traject enige tijd volgens een aangepaste dienstregeling. Sinds maandagochtend rijdt alles weer normaal!

Studiefinanciering!
Dinsdag wordt de studiefinanciering (of je lening) gestort!

Fijne week!

Vorige week hadden we het over:

GaslekLvD2-1600

Een gesprongen gasleiding op de Lovensdijkstraat

LAKS-politiek-1920

Een grapje van het LAKS: ken je de mop van de jongerenorganisatie die de politiek in ging?

quadrium_nieuw2

Een grote interesse om van het nieuwe Avansgebouw te abseilen

Studiestudentstuderenoverlegles-1920

En dat mbo’ers het, in tegenstelling tot wat hogescholen vertellen, eigenlijk heel goed doen op het hbo