In 6 stappen de Valentijnslook van beautyblogger en Avansstudent Kim

Kim ter Stege ValentijnslookSpeciaal voor Punt bedacht vierdejaarsstudent Communication & Multimedia Design Kim ter Stege een glamoureuze Valentijnsdag look. Gisteren vertelde de student over haar eigen nieuwe cosmeticalijn Meraki Cosmetics. Vandaag deelt ze haar kleurrijke creatie ter inspiratie.

How-to
“Met dit makkelijke stappenplan kan ook jij shinen met Valentijn! Wel wil ik nog even benadrukken dat je niet exact dezelfde producten of kleuren hoeft te gebruiken voor deze look. Je kunt natuurlijk alles aanpassen naar jouw eigen voorkeur, producten en skills.

Voor deze look heb ik mijn basis en wenkbrauwen al gedaan. Ook mijn glow, highlighter, zit er al op. Dit is Clio van mijn eigen merk Meraki Cosmetics.”
stap 1 tm 3
Stap 1
“Breng een oogschaduwbasis over je gehele ooglid aan. Deze zorgt ervoor dat je oogschaduw de hele dag (of nacht) blijft zitten en de kleuren intenser worden. Welke je gebruikt, maakt niet zoveel uit. Zelf ben ik fan van de Paint Pots van MAC.”

Stap 2
“Een transitiekleur is erg belangrijk voor elke look. Voor deze look kies ik een koele paarse kleur met een grijze ondertoon. Deze zorgt ervoor dat de knalroze kleur die hierna komt, makkelijker te blenden valt. Ik gebruik het Modern Renaissance Palette van Anastasia Beverly Hills.”

Stap 3
“Vervolgens breng ik een knallende rood-roze kleur aan in de binnen en buiten ooghoeken. Deze blend ik in de arcadeboog met de vorige kleur.

Wil je de look wat toegankelijker maken? Breng dan na stap 3 een shimmery roze kleur aan op het bewegende ooglid en wat mascara. Dan is je look af! Wil je voor de full-glam gaan?”

stap 4 tm 6
Stap 4

“Diezelfde rood-roze kleur breng ik ook aan op mijn onderste wimperrand. Vervolgens breng ik een donkerbruine kleur aan op het bewegende ooglid. Dit is een basis voor de glitter die we dadelijk aanbrengen.”

Stap 5
“Ik gebruik een multi-color glitter van Ben Nye op mijn gehele bewegende ooglid. Ik breng het aan met de Glitter Glue van NYX, anders blijft het niet plakken.

Op de binnenste ooghoeken gebruik ik wederom een highlighter van mijn eigen merk genaamd namelijk Hypnos.”

Stap 6
“Tot slot wat mascara en nep wimpers om de look af te maken. Zelf gebruik ik hele volle wimpers, maar je kunt ook kiezen voor wat subtielere aangezien de glitter al vrij aanwezig is.”