Lodewijk Asscher bezoekt Avans voor debat met studenten

AssherfotoFlickrPvdARebkeKlokke-1536Lodewijk Asscher, vicepremier en lijsttrekker van de Partij van de Arbeid (PvdA) gaat donderdag 23 februari in debat met Avansstudenten. Ucademy nodigde Asscher in deze verkiezingstijd uit voor een bezoek.

Student en Ucademier Gordan Pehar en student Emma Kanters wisten de vicepremier te strikken. “Ik hoop vooral dat een avond als deze studenten triggered om naar de stembus te gaan op 15 maart.” Studenten kunnen vooraf vragen insturen of op de avond zelf hun vragen stellen aan de lijsttrekker. “Er kunnen ongeveer 250 studenten in de collegezaal. Vuur de kritische vragen dus maar op hem af.”

Andere partijen uitgenodigd
Pehar is druk om ook andere partijen uit te nodigen om in debat te gaan met studenten. “Wellicht dat ook zij na Asscher naar Avans willen komen. De VVD heb ik al gevraagd. Rutte had het helaas te druk, maar misschien dat Dijkhoff of Zijlstra wel willen.”

Aanmelden niet nodig

Aanmelden voor het bezoek van Asscher is niet nodig, wel kun je je aanwezigheid aanvinken via Facebook. Donderdag 23 februari staat de koffie en thee klaar om 19.00 op de Hogeschoollaan. Aan een borrel na afloop wordt nog gewerkt. Ook presentator Tim Hofman komt die avond namens de Stembus 2017 langs.