Tim Hofman: geef studenten vrije dag op 15 maart

TimHofmanPolertiekStembusccYoutube-1674Onderwijsinstellingen moeten hun studenten een vrije dag geven op 15 maart, daarvoor pleit BNN presentator Tim Hofman. Als we in Nederland vrij zijn voor de verjaardag van de koning, waarom dan niet voor de verkiezingen, betoogt hij in een manifest.

Namens de Stembus 2017 zet de presentator zich in om meer jongeren te laten stemmen op 15 maart. Met zijn persoonlijke manifest ‘Ik stem, dus ik neem vrij’, trekt hij in de stembus langs onderwijsinstellingen. “Ik hoop dat iedereen nu vrij neemt, maar we proberen te regelen dat de Tweede Kamerverkiezingen in de toekomst een nationale feestdag wordt”, vertelt Hofman in Metro.

“In Nederland krijgen we vrij omdat de koning jarig is, in Nederland krijgen we vrij vanwege een vrijdag die goed zou zijn. En dat is leuk. Maar het kan leuker.”

Plicht voor instanties
Jongeren tussen de 18 en 25 jaar hebben al jarenlang het hoogste percentage niet-stemmers. Dat moet beter, vindt de Stembus 2017. “Het zou fijn zijn als instanties iets ondernemen. Ik vind dat eigenlijk een plicht”, aldus Hofman. “Scholen kunnen zo echt iets doen.”