Geen avondcolleges maar ‘schemercolleges’ voor studenten Wageningen

Universiteit Wageningen ziet af van colleges in de late avonduren. In plaats daarvan wordt een aangepast ‘schemerrooster’ ingevoerd, meldt universiteitsblad Resource.

Aanleiding is het gebrek aan ruimte binnen de universiteit. Met het nieuwe aangepaste rooster beginnen studenten om 08.20 uur in plaats van 08.30 uur en de colleges worden ingekort van 45 naar 40 minuten. De laatste lessen mogen tot maximaal 19.00 uur duren.

Extra stress door avondcollege
De universiteit was van plan om avondcolleges in te plannen, maar het merendeel van de studenten en docenten is negatief hierover. Ze zouden daardoor extra stress ervaren en de late lessen belemmeren andere activiteiten.

Twee extra lesuren
De ‘schemercolleges’ leveren zowel ’s ochtends als ’s middags twee extra lesuren op schrijft Resource. Dat zou het capaciteitsprobleem voor een deel opvangen. De medezeggenschap moet nog instemmen met het voorstel van het bestuur.