Koffiepraat week 11: de week van de verkiezingen!

Foto: Flickr / Patrick Rasenberg https://flic.kr/p/S4qJM9 Waar gaat het deze week over bij het koffieapparaat van Avans? Om je voor te bereiden op je wekelijkse dosis smalltalk, een overzicht van het nieuws dat we deze week verwachten.

Verkiezingen
Deze week draait het maar om één ding: je stem uitbrengen! Woensdag zijn de verkiezingen voor de Tweede Kamer en ook bij Avans zijn de laatste campagnedagen hectisch. Maandag komt minister Dijsselbloem langs op de Onderwijsboulevard, gevolgd door een debat met diverse partijen. Dinsdag is oud-student Mpanzu Bamenga te gast bij de Juridische Hogeschool. De oud vluchteling staat nu op de lijst van D66 en deelt zijn verhaal op de Meerkoldreef in Tilburg.

Stemhokjes
Je stem uitbrengen kan ook bij Avans. Op de Lovensdijkstraat, de Onderwijsboulevard en het Hervenplein staan stemhokjes. Je kunt alleen stemmen in de stad waar je staat ingeschreven, tenzij je een kiezerspas hebt aangevraagd.

Fijne week!

Vorige week hadden we het over:

Paul Rüpp, die gaat dit jaar eerder met vakantie om te onthaasten en te reflecteren.

Is Avans een links bolwerk? Bestuurskundestudent Jake denkt van wel. Zijn opiniestuk zorgde voor veel reacties waaronder die van student Integrale Veiligheidskunde Martijn.

Avansconciërge Jack Bakkers schreef een hit voor Vreemde Kostgangers.