Spark biedt Avans-alumni abonnement voor gebruik apparatuur

Oud-studenten van Avans kunnen vanaf nu een abonnement nemen op het Spark Lab in Rosmalen. Voor 50 euro per maand kunnen ze gebruik maken van alle moderne apparatuur in de innovatiecampus voor de bouw.

“Het is voor iedereen toegankelijk”, vertelt Avans werkplaatsinstructeur Henk Kuijken die bij Spark gedetacheerd is.. “Maar wat ik voor ogen heb zijn afgestudeerde studenten die een eigen bedrijf op willen starten maar nog geen apparatuur en ruimte hebben om dit te doen.”

Lasersnijders en 3D-printers
Voor 50 euro per maand exclusief BTW en materiaal kunnen oud-studenten tijdens de openingstijden gebruik maken van alle apparatuur, de koffie en de wifi. Het abonnement geldt voor de ruimte in het Spark Lab in Rosmalen. Twee lasersnijders, Ultimaker 3D-printers, een computergestuurde piepschuimsnijder, zaagtafel, afkortzaag, boor- en freesmachine kortom alles wat je maar nodig hebt om iets te maken. Kuijken: “Het lab is nog steeds in ontwikkeling en we verwachten nog meer apparatuur aan te kunnen kopen.”

Netwerk verbreden
Daarnaast is er in het lab altijd iemand aanwezig die uitleg kan geven over de apparatuur en werk je tussen de creatieveling aldus Kuijken. “Werken in een omgeving waarbij ook anderen hun ding doen is altijd stimulerend en zet aan tot het verbreden van je netwerk.”

50 euro per maand
Duur is het abonnement van 50 euro volgens Kuijken niet. “Tot nu toe kwamen er diverse ontwerpers in het lab die een uurtje gingen lasersnijden en weer weg gingen. Per uur kost een lasersnijder 38 euro, experimenteren is er dan niet bij.”

Meer info via sparkcampus.nl