Deze 10 DJ’s strijden vanavond voor een plekje op HBO Intro; ‘Kontebonkers en bootyshakers verzamelt u!’

Tien studenten gaan donderdag de strijd met elkaar aan voor een plekje achter de draaitafels van  het HBO Intro Festival in Den Bosch tijdens de Battle of the DJ’s. Dit zijn de heren, en dame, die vanavond zorgen voor vertier.

M-ACE

Wie: Mees Linders
Studie: Pabo, Fontys

“Mijn muziekstijl is House. Ik draai voornamelijk lekkere deep house maar daarnaast vind ik het ook leuk om hiphop/rap te draaien. Aangezien ik meerdere stijlen draai, speel ik graag op het publiek in. Dat is één van de redenen waarom ik de DJ Battle zou moeten winnen! Voor de rest zal ik donderdag laten zien waarom ik een plekje moet krijgen op het festival. Ik heb er in ieder geval veel zin in! Tot donderdag!”

Candy Crew

Wie: Jay Streeter, Ard Hellings en Dylan Macgowan
Studie: Jay Advanced Business Creation, Avans

“Iedereen die van snoep houdt, houdt ook van Candy Crew. De Candy Crew vormt het nieuwste energieke en interactieve trio in de DJ scene. Met hun energieke party acts belooft de Candy Crew te zorgen voor de gekste party’s en de leipste avonden. Wij draaien de zoetste, geilste en meest sexy Urban, Moombahton, Hip-Hop, R&B en trap muziek. Wij moeten de DJ Battle winnen omdat wij een uniek trio zijn die overal een feestje van kunnen maken! We brengen energie én allerlei zoetigheid op ieder feestje waar de CANDY CREW aanwezig is!”

Don Voluntas

Wie: Kees van Duinhoven
Studie: Food Marketing, HAS Hogeschool

“De muziek die ik draai en af en toe maak, zou ik het best kunnen beschrijven als zomers, vrolijk en zonnebril-aan-het-strand-met-koud-biertje-in-je-hand-achtig. Ik wil de DJ Battle winnen voor het publiek, zo kunnen zij tijdens het HBO Intro Festival genieten van de sfeerschets die ik zojuist heb gemaakt.”

Tom-V

Wie: Tom Verharen
Studie: Logistiek en Economie, NHTV

“Ik draai op dit moment eigenlijk op allerlei soorten feestjes. Dat kan variëren van voetbalkantine tot club. In feite draai ik enorm brede muziek, waarbij ik probeer iedereen in de zaal aan het dansen te krijgen. Soms zit daar wat eigen werk bij (mash-ups, edits), en soms helemaal niet! Waarom ik moet winnen? Altijd top om lekker buiten te kunnen draaien op een festival voor zoveel studenten.”

Full HD

Wie: Luc Sleegers en Jeroen van Balkom
Studie: Luc: Technische Bedrijfskunde Avans

“Onze muziekstijl is een combinatie van Future- & Deep House. We gebruiken remixen van bekende nummers die ook in de hitlijsten staan om voor groot publiek herkenning in onze sets te houden. Op het HBO Intro Festival zullen de bekende artiesten die geboekt zijn de laatste sets draaien en afsluiten. Aan het begin van het festival moeten er ook artiesten zijn die de festivalbezoekers warm maken voor de laatste sets. Wij moeten de DJ Battle winnen, omdat onze muziekstijl perfect past bij een warm-up-set van een festival.”

Gunza

Wie: Amy Guns
Studie: Advanced Business Creation, Avans

“Mijn muziekstijl is vooral gericht op urban / R&B / moombahton, voor wie dat niks zegt, liedjes waar lekker op gedanst kan worden! Ik heb misschien niet zo veel ervaring als de rest van de DJ’s, maar ik heb zoveel plezier in het draaien dat ik graag met andere mensen wil delen.”

ENTO

Wie: Tom van den Endert
Studie: Communicatie & Multimedia Design, Avans

“Ento gooit hitjes, klassiekertjes en guilty pleasures in een lekker fout jasje. Deze remixes produceer ik zelf, en het resultaat mag er zijn. Ik begon in januari als Ento, en mijn platen worden nu al volop gedraaid door DJ’s als Freddy Moreira, Billy the Kit, Fiësto (FeestDJRuud) en nog veel meer! Ik vind het erg belangrijk om uniek te blijven. Daarom let ik buiten het draaien en produceren van muziek ook op mijn image. Ik zorg altijd dat mijn outfit zo opvallend mogelijk is, en heb ik een zilveren grill in m’n mond. Ook neem ik af en toe mijn eigen drankjes in waterpistolen mee naar optredens, “Ento’s Schuurmiddel” en “Ento’s Glijmiddel”. Lekker fout hè?”

Schorriemorrie

Wie: Maik van Breda
Studie: Advanced Business Creation Avans

“Schorriemorrie brengt jullie terug naar de tijd waarin elk danspasje het verschil maakte! Schorriemorrie staat voor een fijne mix tussen R&B classics, guilty pleasures en de vieze hits van toen én nu. Dus kontebonkers, bootyshakers en glijers verzamelt u! Laat je verrassen door een unieke mix van Usher, Nelly, Beyoncé, The Jackson 5, Sean Paul, R. Kelly en nog veel meer! Haal die stoute schoenen maar uit de kast want Schorriemorrie voorspelt nattigheid!”

Mattix

Wie: Matthijs Morshuis
Studie: Commerciële Economie, Avans

Mattix is een DJ uit Son in Noord-Brabant en draait voornamelijk Dance & EDM.

MTBA

Wie: Lars van Eijk en Jort van de Kerkhof
Studie: Las, Bestuurskunde Avans

MTBA, oftewel Lars en Jort zijn een dj duo uit Asten. Ze zijn in december 2016 begonnen met samen te draaien en ondertussen hebben ze al in veel kroegen en op veel feesten in de omgeving van Asten mogen draaien. Ze proberen in een set zoveel mogelijk stijlen af te wisselen, met name (Future) House , Moombahton, Hardstyle en Trap.

Gratis entree
De Battle of the Dj’s vindt plaats op 18 mei vanaf 20.00 uur in poppodium Willem Twee in Den Bosch. Toegang is gratis.