Hoofdgebouwen Avans drie weken dicht in de zomer om geld te besparen en renovatie

De hoofdlocaties van Avans aan de Hogeschoollaan in Breda en aan de Onderwijsboulevard in Den Bosch zijn deze zomer drie weken gesloten. Studenten en medewerkers moeten uitwijken naar de kleinere locaties.

Van maandag 24 juli tot en met vrijdag 11 augustus gaan de hoofdlocaties op slot. De afgelopen jaren waren zowel de Hogeschoollaan als de Onderwijsboulevard de hele zomer toegankelijk voor medewerkers en studenten. Andere locaties zoals de Cobbenhagenlaan in Tilburg waren altijd al een deel van de zomer gesloten.

Verplaatsing studenteninformatiebalie

Studenten en medewerkers in Breda kunnen de hele zomer terecht in het Quadrium of in de Bijster. In Den Bosch wordt het Stationsplein open gehouden voor zowel medewerkers als studenten. De Studenteninformatiebalie en het International Office zijn ook te vinden op het Stationsplein en het Quadrium.

Geld besparen
De gebouwen gaan dicht omdat Avans geld wil besparen op onder andere de energiekosten. “Het open houden van onze grotere locaties kost veel geld. Niet alleen voor gas, water en licht. Ook voor medewerkers (o.a. conciërges red.) die daar aanwezig moeten zijn”, aldus Avans. “Voorgaande jaren bleek dat er in de zomerweken weinig medewerkers en studenten zijn. Daarom houden we nu alleen twee kleinere locaties open.”

Op de Onderwijsboulevard wordt er in de drie gesloten weken hard gewerkt aan de renovatie van de gevel. De huidige entree wordt vervangen door een glazen entree. Met de verbouwing wordt al voor de zomersluiting gestart. Spullen die medewerkers in de zomervakantie nodig hebben kunnen ze meenemen naar de alternatieve locaties.

Van 24 juli tot en met 11 augustus 2017 zijn de volgende 3 gebouwen open:

De Bijster in Breda, van 8.00 tot 17.30 uur.
Het Quadrium in Breda, van 8.00 tot 18.00 uur.
Het Stationsplein in Den Bosch, van 8.00 tot 18.00 uur.

Alle overige Avansgebouwen zijn deze periode gesloten.

Meer info over de locaties vind je via gebouwen.avans.nl.