Kandidatenlijst Medezeggenschapsraad compleet: 14 studenten 18 medewerkers verkiesbaar

Veertien studenten en achttien medewerkers hebben zich kandidaat gesteld voor de Avans Medezeggenschapsraad. Voor beide geledingen zijn er twaalf zetels beschikbaar.

Opvallend is dat er op de lijst van verkiesbare studenten slechts één vrouw vertegenwoordigd is: Nayrone Pentury. De verdeling tussen Den Bosch en Breda is in tegenstelling tot eerdere verkiezingen redelijk in balans. Ook valt op dat er veel kandidaten uit de diensten afkomstig zijn; zes in totaal. Twee medewerkers van de Dienst ICT en Facilitair (DIF), twee kandidaten uit de Dienst Marketing, Communicatie en Studentenzaken (DMCS) en ook namens het Leer- en Innovatiecentrum (LIC) zijn zijn er twee verkiesbare kandidaten.

Drie dagen om te stemmen
Als student of medewerker van Avans heb je drie dagen om je stem uit te brengen op een kandidaat van jouw geleding; Op 29, 30 en 31 mei zijn de verkiezingen via iAvans. Twaalf kandidaten uit beide groepen met de meeste stemmen, worden direct verkozen tot de raad.

Punt-kieswijzer
Om je te helpen met kiezen, publiceert Punt deze maand interviews met alle kandidaten en een kieswijzer. Alle informatie over de kandidaten vind je binnenkort via punt.avans.nl/medezeggenschap.