KLM overladen met creatieve ideeën van studenten International Innovation Week

Studenten uit binnen en buitenland bogen zich een week lang over vragen van KLM tijdens de International Innovation Week. Een interactieve manier om kinderen in het vliegtuig op de hoogte te houden van de veiligheid is het winnende idee.

De groep van Joey Meijer, tweedejaarsstudent Small Business & Retail Management, bedacht het winnende idee. Ze kregen als opdracht ‘veiligheid in het vliegtuig leuk te maken.’ Na gesprekken met KLM en passagiers richtte de groep zich kinderen. “We kwamen erachter dat de uitleg over veiligheid voor kinderen moeilijk te begrijpen kan zijn.”

Maatje tijdens vlucht
Via een video op het scherm krijgen kinderen in het idee van de studenten tijdens het opstijgen, landen en gebeurtenissen tijdens de vlucht van KLM mascotte Bluey uitleg over veiligheid. “Hij legt op een leuke manier uit wat er tijdens een vlucht gebeurt en hoe je bijvoorbeeld je gordel om moet doen. Een maatje voor tijdens de vlucht waardoor kinderen het beter begrijpen.”

Creativiteitsochtend als vervolg
KLM was erg positief over het idee. Joey: “Ze kunnen er nog veel mee en het past goed bij andere plannen die ze al hadden.” Binnenkort vindt er als vervolg een creativiteitsochtend plaats met KLM en studenten Advanced Business Creation om nog verder na te denken over de ideeën.

Tien universiteiten
De International Innovation Week werd dit jaar voor de derde keer georganiseerd door de Academie voor Ondernemerschap, Marketing en Innovatie. Tien universiteiten en buitenlandse professoren en studenten uit onder andere Finland, Italië, Mexico en Denemarken, waren een week lang te gast bij Avans om samen aan een thema te werken. “We brengen de buitenwereld naar Avans toe”, vertelt docent en organisator Tom Spanjaard. “We laten zien hoe uniek ons onderwijs in de wereld is. Internationale studenten worden een week lang getraind op het gebied van innovatie. De internationale studenten en professoren zijn inspirerend voor onze studenten en docenten.”