Martin Memelink en Fredo Siwaletti winnen verkiezingen Avans Medezeggenschapsraad

Foto: Loet KoremanMartin Memelink en Fredo Siwaletti hebben de meeste stemmen vergaard tijdens de verkiezingen voor de Avans Medezeggenschapsraad (AMR). Memelink won met 223 stemmen de verkiezing onder studenten, Siwaletti won met 173 stemmen onder de medewerkers.

In totaal nemen twaalf medewerkers en twaalf studenten plaats in de nieuwe AMR.

Uitslag studenten:

De drie herkiesbare studenten die in de huidige raad zitten, zijn allemaal herkozen.  Jorn Wener en Rick Zagers vallen af wegens te weinig stemmen.

Uitslag medewerkers:

Opvallend is dat medewerkers René Warnaar en Alf Kurstjens die nu in de raad zitten afvallen. Daarnaast hebben Paul Lindelauf, Johan Wouters, Frank Philippart en Maurice Meesters niet genoeg stemmen om zitting te nemen in de raad. Fredo Siwaletti kreeg de meeste stemmen, maar verstuurde wel eigenhandig een bulkmail naar academies.

De kiescommissie kwam donderdagochtend bijeen om de uitslag vast te stellen.

Opkomst beter, maar ondermaats
De opkomst onder medewerkers ligt met 1.572 stemmen rond de 66 procent. Onder studenten bleef de opkomst als vanouds laag met 1.539 stemmen ongeveer 5 procent van de totale studentenpopulatie. Alsnog een verdubbeling van de vorige verkiezingen, toen lag de opkomst rond 2 procent.

Tegen de uitslag kan twee weken bezwaar gemaakt worden.