Nieuwe entree en loopbruggen Xplora; fikse verbouwing Onderwijsboulevard 215 deze zomer

Avans werkt deze zomer hard aan de renovatie van de Onderwijsboulevard 215. Na twee jaar verbouwen, gaat de renovatie de laatste fase in. De entree wordt volledig vernieuwd en Avans plaatst loopbruggen tussen de Xplora-lobben. De grootste ingrepen moeten in oktober zijn afgerond.

De meest opvallende vernieuwing, is de verbouwing van de entree. De huidige gevel verdwijnt en wordt vervangen door een glazen wand. De uitdagende wenteltrappen naar Xplora zijn verleden tijd. Er komt een rechte trap naar boven.

Entree gesloten
De renovatie van de voorgevel start al voor de zomersluiting. Van maandag 10 juli tot 28 augustus kunnen studenten en medewerkers via de parkeergarage het gebouw in en uit. Eind oktober moet de nieuwe entree af zijn.

Twee loopbruggen
Aan de achterzijde van het atrium wordt Xplora aan elkaar verbonden met twee loopbruggen. Met een brug op de eerste en eentje op de tweede verdieping is omlopen tussen de lobben straks verleden tijd.

College in de tuin
Tegelijk met de bruggen renoveren de bouwvakkers de achterzijde van het atrium. De achterzijde wordt uitgebreid en er komt een draaideur om makkelijker naar binnen en buiten te gaan. Daarnaast komt er een tribune met spreekgestoelte om buiten les te geven.

Medewerkersruimte dicht tot 2018
Naast deze grote werkzaamheden worden de dichte deuren vervangen door glazen versies en gaat een tweetal trappenhuizen aan de achterzijde op de schop. Tragisch nieuws over de medewerkersruimte op de begane grond; deze sluit binnenkort en is tot 2018 niet meer te gebruiken.

De renovatie van de Onderwijsboulevard startte in 2016 met de vernieuwing van Xplora en gaat nu de laatste fase in. Voor de renovatie werd 26,6 miljoen uitgetrokken.

Deel van de zomer gesloten
Vanwege de verbouwing gaat de locatie Onderwijsboulevard 215 deze zomer tijdelijk dicht. Medewerkers en studenten kunnen terecht op het Stationsplein. Meer info over de verbouwing vind je in ons dossier Renovatie Onderwijsboulevard 215.