Gearresteerde Avansstudent voorlopig niet welkom op school

De Bredase student Integrale Veiligheid die afgelopen donderdag is gearresteerd in verband met een terreurdreiging is voorlopig niet welkom op Avans. De hogeschool gaat eerst in gesprek.

De student werd in de nacht van woensdag op donderdag door een arrestatieteam van zijn bed gelicht in verband met de terreurdreiging in Rotterdam. Hij zou een dreigbericht hebben verstuurd via Telegram. Medestudenten reageerden verbaasd op de arrestatie. Er is nog veel onduidelijkheid over de zaak.

Niet verantwoord
Met het oog op de veiligheidsgevoelens van studenten en medewerkers vindt Avans het niet verantwoord om deze student, nadat hij in vrijheid is gesteld, zonder meer toe te laten tot de Avans-gebouwen en het onderwijs. Hem wordt dan ook tijdelijk de toegang ontzegd tot zowel gebouwen als netwerken, meldt de hogeschool vandaag.

Mocht de student vrij komen, dan wil de hogeschool eerst in gesprek met de student. Op basis daarvan wordt er een besluit genomen over het verdere vervolg van zijn opleiding.