Aangehouden terreurdreiger Rotterdam studeert Integrale Veiligheid bij Avans

Foto Google StreetviewDe 22-jarige man die is aangehouden in verband met de terreurdreiging in Rotterdam, is een Avansstudent. De student Integrale Veiligheid werd woensdagavond door een arrestatieteam van zijn bed gelicht. De student verstuurde zelf het dreigbericht, wat daarin stond is niet bekend.

De hogeschool bevestigt noch ontkent of het gaat om een Avansstudent. “Avans doet geen mededelingen over de studentpopulatie op individueel niveau vanwege de bescherming van de privacy van onze studenten”, zo meldt een woordvoerder.

Syrische vlag thuisbezorgd
De naam en het adres van de student zijn te vinden op diverse fora die onder andere de oorlog in Syrië bespreken. In een post uit 2016 staat een foto van een pakketje dat onder zijn naam op zijn adres bezorgd zou zijn met daarin de Syrische vlag.

Ongeloof
Studiegenoten zijn verbaasd over de arrestatie. “Het is een student van mijn leerjaar”, schrijft Avansstudent Thomas op Twitter. “Ongelooflijk om dit nu te lezen. Is geen kwade jongen, relatie met terreur herken ik dan ook niet.”

“Hij is zeker niet iemand met extreme ideeën”, vertelt een klasgenoot van de middelbare school tegen BN/deStem. Een oud-klasgenoot vertelt aan de krant dat hij na de middelbare school het leger in wilde. “Hij wilde bij de genietroepen, uiteindelijk is dat niet gelukt. Nu studeert hij Integrale Veiligheid aan Avans Hogeschool in Breda.” Hij staat onder zijn oud-klasgenoten niet bekend als een jongen met extreme gedachtes: “Hij was altijd een keileuke kerel. Altijd vrolijk, echt een grappenmaker.”

‘Idiote actie’
De student zou via de app Telegram een ‘alarmerend bericht’ hebben verstuurd aldus minister Blok op BNR.  “Hij zal natuurlijk ondervraagd worden”, aldus Blok. “We zijn heel benieuwd om van hem te horen waarom hij deze idiote actie gepleegd heeft.”

Concert afgelast
De Rotterdamse politie ontving dinsdag informatie dat er een aanslag met geweld gepleegd zou worden in de Rotterdamse Maassilo. Het optreden van de Amerikaanse band Allah-Las werd afgelast.

admin

Zo'n gek doet deze opleiding, laat me niet lachen! Avans, trek je broek omhoog en trap deze gek van school (*** deel reactie verwijderd door redactie Punt ***)

2017-08-25 10:49:19

Anoniem