Van terreur verdachte Avansstudent 2 weken langer in de cel

De Bredase student Integrale Veiligheid die afgelopen donderdag is gearresteerd in verband met een terreurdreiging zit twee weken langer vast. De rechter in Rotterdam heeft zijn voorlopige hechtenis verlengd.

De student werd in de nacht van woensdag op donderdag door een arrestatieteam van zijn bed gelicht in verband met de terreurdreiging in Rotterdam. Hij zou een dreigbericht hebben verstuurd via Telegram. Medestudenten reageerden verbaasd op de arrestatie. Er is nog veel onduidelijkheid over de zaak.

Voorlopig niet welkom
Maandag liet Avans weten de student voorlopig de toegang te ontzeggen tot de gebouwen en het netwerk van de hogeschool. Mocht de student vrij komen, dan wil de hogeschool eerst in gesprek met de student. Op basis daarvan wordt er een besluit genomen over het verdere vervolg van zijn opleiding.