Studiereis SBRM naar Londen afgelast vanwege verhoogd dreigingsniveau

Foto: Pixabay.com
De opleiding Small Business en Retail Management in Den Bosch heeft een studiereis naar Londen afgelast. Vanwege het verhoogde dreigingsniveau vindt de opleiding de situatie in de Britse hoofdstad niet veilig genoeg.

De opleiding zou zondag vertrekken naar Londen voor de jaarlijkse studiereis van tweedejaarsstudenten. Na de mislukte bomaanslag vrijdag op een metrostation in Londen werd het dreigingsniveau in de stad verhoogd naar ‘kritiek’. Op zaterdag werd daarom besloten dat de studiereis van Avans niet door kon gaan.

Niet veilig genoeg
“Gedurende de zaterdag bleef het dreigingsniveau op ‘kritiek’”, vertelt adjunct-directeur Nienke Sikkema. “Onder deze omstandigheden hebben we met elkaar zorgvuldig afgewogen dat deze situatie niet veilig genoeg was voor onze studenten en docenten.”

Teleurgesteld
Sikkema vindt de situatie in Londen heel triest en betreurt het dat de reis niet kan plaatsvinden. “We snappen dat onze studenten teleurgesteld zijn. We horen wel dat ze het besluit goed begrijpen.”

Alternatief
Maandag is er door de opleiding druk gewerkt aan een alternatieve reis naar Amsterdam en Düsseldorf. Sikkema: ”Een reis die ook een mooie en interessante internationale ervaring oplevert voor onze studenten.”