Krakers pastorie stellen tekort aan studentenhuisvesting Den Bosch ter discussie

Deel van de pastorie. Foto: Flickr/ekenitr https://flic.kr/p/8y6umADe drie krakers die hun intrek hebben genomen in het voormalige pastoriegebouw van de Sint-Cathrienkerk in Den Bosch willen het tekort aan betaalbare studentenhuisvesting in de stad ter discussie stellen. Ze willen het onderwerp ter sprake brengen in de Bossche gemeenteraad.

Een maand geleden kraakten studenten Jeffrey, Lennart en Kevin het gebouw dat al jaren leegstaat. “Wij vinden het in deze tijden van woningnood schandalig dat er panden leegstaan die ook kunnen dienen om mensen woonruimte te verschaffen”, aldus Lennart.

Lang op zoek
Hij studeert in Den Bosch en probeert al lange tijd om een betaalbare woning te vinden in de stad. “Helaas is woonruimte hier amper te vinden voor studenten of mensen met een laag budget. Daarom hebben we de pastorie gekraakt.”

Lees ook: Overal schimmel, maar wat een uitzicht! (Brabants Dagblad)

Aangifte
Het kraken van de pastorie zorgt voor veel discussie in de stad. Het Theater aan de Parade, huurder van het pand, deed aangifte tegen de studenten.

Hoe lang ben jij op zoek geweest naar een betaalbare studentenkamer? Laat het ons weten via de poll: