AMR-verkiezingen Bas Onstenk: ‘De schakel worden tussen de deeltijdstudent en het management van Avans’

Op 19, 20 en 21 maart zijn er tussentijdse verkiezingen voor de Avans Medezeggenschapsraad. Studenten kunnen via verkiezingen.avans.nl een stem uitbrengen op één van de kandidaten studentgeleding. De kandidaten met de meeste stemmen, worden direct verkozen tot de raad.

De kandidaten schreven onderstaand artikel om zich voor te stellen.

Bas Onstenk
Deeltijd Bedrijfskunde en Management te Den Bosch (studiejaar 2017/2018)

“Vanaf heden studeert de deeltijd, middels de LeCo. Ik ben een voorstander van het LeCo principe, maar er zijn een aantal veranderingen nodig. Veranderingen die moeten plaatsvinden in het voordeel van de student.  Ik wil de ‘stem’ worden van de deeltijdstudent om de veranderingen aan te kunnen dragen bij het AMR.

Graag ik wil veranderingen doorvoeren voor de deeltijdstudenten of te horen krijgen waarom ervoor gekozen is om zaken zo aan te lopen zoals het nu gaat. Ik wil de schakel worden tussen de deeltijdstudent en het management van Avans. Hierdoor kan ik horen van de student wat hen dwarszit aan de opleiding en dit aankaarten bij het management.

Waarom moeten studenten op mij stemmen? Omdat er eigenlijk bijna geen deeltijdstudenten in het AMR zitten, kan ik er zorg voor dragen dat ‘onze stem’ gehoord kan worden binnen dit orgaan. Ik ben recht door zee en maak graag korte klappen, dit in het belang van de student. Vergaderen om te vergaderen is niet voor mij weggelegd. Er moeten resultaten geboekt worden. Resultaten die ook gecommuniceerd moeten worden aan de student/deeltijdstudent. Ik zal elk relevant probleem die speelt bij een ieder, serieus oppakken en aankaarten bij de AMR. Ik ben er voor de student, zodat hij/zij het beste uit zijn/haar opleiding kan halen.”