AMR-verkiezingen Chaimae Ettalhaoui: ‘Lesroosters zouden veel beter kunnen’

Op 19, 20 en 21 maart zijn er tussentijdse verkiezingen voor de Avans Medezeggenschapsraad. Studenten kunnen via verkiezingen.avans.nl een stem uitbrengen op één van de kandidaten studentgeleding. De kandidaten met de meeste stemmen, worden direct verkozen tot de raad.

De kandidaten schreven onderstaand artikel om zich voor te stellen.

Chaime Ettalhaoui
Eerstejaarsstudent Bestuurskunde & Overheidsmanagement

“Ik wil graag meedenken en meewerken aan de ontwikkelingen van de organisatie. Veel studenten  weten niet eens van het bestaan van de MR af terwijl deze wel een belangrijke rol speelt, hier moet verandering in komen en ik zou de taak hiervoor graag op me nemen. Ik vind het namelijk van belang dat studenten invloed hebben in de leskwaliteit en in de processen daaromheen. Daarnaast ben ik iemand die erg betrokken en geïnteresseerd is in wat er allemaal rondom de organisatie gebeurd en zou ik deze betrokkenheid graag inzetten voor het verbeteren van de school.

Er zijn een aantal dingen die ik wel anders zou willen zien. Om te beginnen denk ik dat de lesroosters veel beter zouden kunnen. Veel dagdelen van zowel studenten als medewerkers zijn vaak niet productief omdat het rooster niet mee zit.  Ook ben ik van mening dat de processen omtrent communicatie beter zouden kunnen. Ik merk dat veel studenten bij moeilijkheden niet weten waar ze terecht kunnen en dit mag daarom wel wat duidelijker worden. Verder vind ik het van belang dat de leskwaliteit blijft ontwikkelen en dat vooral de studenten hier meer invloed in zouden moeten krijgen. Tenslotte zijn er nog wel een aantal kleine aandachtspunten zoals de temperatuur in de collegezalen.

Ik ben iemand die het complete plaatje ziet en die daarom ook open staat voor verschillende meningen, ideeën en opvattingen. Ik vind het daarom ook belangrijk om mijn eigen mening af en toe achterwege te laten en kritisch te kijken naar wat jullie willen.

Wil jij vertegenwoordigd worden door iemand die daadwerkelijk achter je staat en jouw belang het zwaarst laat wegen? Stem dan op mij!

Heb je zelf nog vragen, Ideeën of aandachtspunten? Mail dan even naar Cettalha@avans.nl, dan zal ik mijn best doen om je zo goed mogelijk te kunnen helpen/informeren.”