AMR-verkiezingen Elianne Roebers: ‘Avans heeft prachtige gebouwen, maar zijn deze daadwerkelijk praktisch?’

Op 19, 20 en 21 maart zijn er tussentijdse verkiezingen voor de Avans Medezeggenschapsraad. Studenten kunnen via verkiezingen.avans.nl een stem uitbrengen op één van de kandidaten studentgeleding. De kandidaten met de meeste stemmen, worden direct verkozen tot de raad.

De kandidaten schreven onderstaand artikel om zich voor te stellen.

Elianne Roebers
Tweedejaarsstudent Biologie en medisch laboratoriumonderzoek student in Breda

Waarom heb je jezelf verkiesbaar gesteld voor de Avans Medezeggenschapsraad?
“Meerdere redenen natuurlijk, ten eerste omdat ik bij de academie raad van mijn eigen academie, ATGM, lid ben. Ik vind het heel leuk om mee te kunnen praten over Avans en wil hier een schepje bovenop doen door aan te sluiten bij de AMR.

Avans heeft prachtige gebouwen, maar zijn deze daadwerkelijk praktisch… Een goed voorbeeld vind ik mijn eigen locatie, Lovendijkstraat. In het gebouw wordt lesgegeven aan ICT-studenten en er zijn 2 stopcontacten voor de hele klas! Echt belachelijk als je het aan mij vraagt. Ook zou ik graag meer aandacht willen besteden aan de kwaliteit van docenten en hun werkdruk, als docenten immers hun werk goed doen heeft dat alleen maar voordeel voor de student. Daarnaast vind ik dat praktijkonderwijs financieel beter ondersteunt moet worden, apparatuur is vaak kapot of niet nauwkeurig genoeg.”

Waarom moeten studenten op jou stemmen?
“Omdat ik me al langer tijd bezig hou met de kwaliteit van Avans, ik ben voor meer stopcontacten op alle locaties, docenten van goede kwaliteit en meer ondersteuning van het praktijkonderwijs.”